پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119238
برگزاري مانور " آرامش ، پناه گيري و آمادگي " در مدارس شهرستان فارسان
تاریخ انتشار : 1393/07/23 11:23:51
نمایش : 1675
همزمان با « روز ملي ايمني و مقابله با زلزله و بلاياي طبيعي » مانور " آرامش ، پناه گيري و آمادگي " در مدارس شهرستان فارسان برگزار شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، آيين نمادين اين مانور در دبيرستان دخترانه شهيد خسروي با حضور مدير و کارشناسان آموزش و پرورش، رييس هلال احمر و جمعي ديگر از مسئولان اين شهرستان برگزار شد.

مدير آموزش و پرورش شهرستان فارسان در ابتداي اين آيين گفت: هدف از اجراي اين مانور، افزايش سطح آگاهي دانش آموزان در مورد زلزله و ايجاد آمادگي براي انجام واکنش هاي صحيح و سريع در مقابله با آن است.

"احمد اسکندري" افزود: آشنايي دانش آموزان با حوادث طبيعي و چگونگي مقابله با آن براي ايجاد آرامش رواني و برانگيختن حس کنجکاوي آنان نسبت به پديده هاي طبيعي، ايجاد فرهنگ ايمني و مقاوم سازي و نيز کاهش تلفات و خسارات ناشي از زلزله از جمله اهداف ديگر اين مانور است.

در اين رزمايش دانش آموزان آمادگي خود را براي مقابله با بلاياي طبيعي و زمين لرزه به نمايش گذاشتند.

دانش آموزان فارساني پس از به صدا درآمدن آژير در جاي امن قرار گرفته و از نيمکت، چارچوب درهاي کلاس و زير راه پله ها به عنوان سرپناه براي جلوگيري از آسيب هاي احتمالي استفاده کردند.

خروج تند از کلاس هاي درس، اسکان اضطراري و ياري رساندن به آسيب ديدگان و مجروحان از جمله فعاليت هاي دانش آموزان در اجراي اين مانور بود.

در پايان نيز به دانش آموزان روش هاي صحيح امداد رساني و کمک هاي سريع اوليه آموزش داده شد.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html